A principios de 1991 a exposición Art&Pub chegou ó Centro Pompidou de París, onde unha mostra de máis de mil obras exemplificaban cen anos de convivencia entre arte e publicidade, plantexando unha pregunta:
¿Que relación manteñen?
“O nexo entre estas dúas disciplinas atópase na creación: a busca e encontro dunha idea que conxugue persuasión e beleza”
José mª Ricarte
Históricamente existen unha serie de autores que compartiron ambas disciplinas: Rodchenko, Chèret ou Toulouse-Lautrec; que impulsaron o nacemento do cartel artístico, moi de auxe na década dos 80.
Así, nunn primeiro achegamento pódese dicir que o arte serviu como musa á publicidade, aportándolle temas, recursos de composición e de expresión, e conseguindo así unhas mensaxes máis seductoras e persuasivas.
ACORDOS
- O arte creou dende os seus inicios un código iconográfico e simbólico que na actualidade é coñecido de maneira popular, e que a publicidade adapta ás súas necesidades comunicativas.
A persistencia da memoria, de Dalí, e campaña do Mirador del Alto, Chile. |
- O proceso de creación publicitario pódese comparar ó artístico, en canto que os dous perseguen unha harmonía entre a efectividade e a beleza. O arte busca a beleza á hora de transmitir unha mensaxe, mentres que a publicidade busca a persuasión por medio da beleza para transmitir unha mensaxe ó espectador.
DESACORDOS
- A diferencia máis básica entre estas dúas disciplinas é que a publicidade concive a creatividade como unha habilidade, mentres que o arte a asume como un acto de inspiración.
A Marilyn de Warhol e campaña de Ray-Ban |
- A necesidade de funcionalidade da publicidade non é primordial para o arte, como tampouco o é persuadir nin seducir ó público.
- A idea primordial da publicidade é vender, mentres que o arte mostra interpretacións do mundo, de ideas, sentimentos,...
Frida Khalo, fotografiada para Vogue París e campaña de Jean Paul Gaultier en 2006 |
- O arte busca a vangarda, a renovación continua, mentres a publicidade debe utilizar uns esquemas figurativos que entenda unha maioría significativa de consumidores.
A gran onda de Kanagawa, de Katsushika Hokusai, e valla de Levi´s para unha campaña en 2006. |
Polo tanto, pódese concluír que a publicidade recolle os recursos empregados polo arte para adaptalos ós seus propios intereses. Así, consegue a comprensión da imaxe por parte do espectador ó mesmo tempo que o seduce cunha simboloxía popular e o persuade.
No hay comentarios:
Publicar un comentario